5 desek - Miroslav "Levi" Kočegura

Dostal jsem se do střetu zájmů :) Došlo i na mě, jak jsem čekal. Byl jsem vyzván na sociální síti abych se podělil o své zásadní desky. Jelikož jsem si vymyslel vlastní formu v podobě pouze pěti zásadních desek, rozhodl jsem se je zveřejnit  zde na blogu. Když už jsem sám vyzval několik muzikantů a postavil je před nelehký úkol, musel jsem to podstoupit i já osobně. A abych nepsal sám o sobě, poprosil jsem JCoba (A New Chapter) aby o mě napsal krátký úvod. 


Od roku 2005 aktivní muzikant tlučící na buben. Téměř 10 let táhnul death-metalovou káru jménem NekroloG, která po sobě zanechala tři nahrávky. V průběhu stihnul působit i v maskované psychobilly sebrance The Graveyard Rejects a v projektu Beers & Boobs. Po rozpadu NekroloGu posílil sestavu legendárního hard rock bandu Vodopaad, který se v loňském roce transformoval do nové kapely Hora Ruit. V současnosti se naplno věnuje progressive metalovému projektu Origin of Infinity, který aktuálně vydává svoji prvotinu na vinylu i CD, a nově také hudebnímu blogu Obsessed by Audio, na který jste se právě proklikali.

Miroslav Kočegura III., na hudební scéně spíše známý jako Levi, představuje na následujících řádcích svých 5 zásadních desek.

(JCob)

Protože vlastním celkem velkou sbírku hudebních nosičů a neustále se snažím udržet v obraze minimálně na cz/sk scéně, je to opravdu těžké vybrat pouze pět kusů. Je tedy potřeba si vytvořit nějaké omezení. Omezím se tedy pouze na domácí alba a to ta která mě zasáhla jako první...

Kabát - Děvky ty to znaj


Je to tak :) Bylo mi deset let a dostal jsem od mého strejdy Martina první nahrávku. Nahranou kazetu s originálním obalem. Hodně sem jí točil dokola, do dnes znám všechny texty nazpaměť. V tu dobu jsem asi vše nechápal ale přesto jsem to dokázal odzpívat s Pepou Vojtkem celý :) Ještě teď mi ve zkušebně tahle tisíckrát hraná kazeta leží, jako vzpomínka na dětství! Pro mě pořád dobrá deska, kterou si občas pustím.

Dissolving of Prodigy - Lamentations of Innocents


Myslím že to bylo tak ve čtrnácti letech na základce, kdy jsem poslouchal skoro všechno co mi přišlo do cesty. Chtěl jsem sehnat nějaké album od Prodigy, které jsem tehdy viděl na MTV. Jedna moje spolužačka mi řekla, že její táta má doma CD Prodigy a že mi je půjčí. Druhý den mi opravdu donesla singl Breath ale i tohle doposud neznámé album od Dissolving of PRODIGY :) To co jsem doma slyšel mě šokovalo, nikdy jsem si nemyslel že někdo bude hrát takhle pomalu a přesto brutálně. Album sem si hned oblíbil a častokrát jsem u něj usínal. Později jsem dohledal informace o kapele a doplnil si celou diskografii. Stala se pro mě kultem a nechal jsem si jejich znak DOP vytetovat na lýtko.

Törr - Institut klinické smrti


Další zásadní album byla temnota sama! Jeden z prvních vinylů, které jsem dostal opět od strejdy Martina. Deska byla strašně poškrábaná a já v tu dobu neměl gramec. Vzal jsem jí proto ke kamarádovi, který měl věž a desku mi zkopčil na kazetu, které jsem v období základky strašně točil. Ta hustá atmosféra a temný texty si mě podmanily. Později se mi podařilo desku sehnat v lepším stavu a také koupit reedici na CD Törr - Gallery. Do snes podle mě nej deska od Törr!

Master's Hammer - Ritual


Střední škola a postupné doplňování malé sbírky. Kamarád Libor mi pomohl sehnat hromadu parádních vinylů nejen z cz scény! Mezi nima byl i tenhle skvost! Kult! Tisíckrát ohraná kazeta přehraná z vinylu mi jela i s praskáním do uší každý den! Zamiloval jsem se do domácí scény a zjišťoval na internetu ve škole informace o všech kapelách na které jsem narazil. Nejen hudba ale i texty téhle desky jsou nesmazatelně v mém srdci!

Root - Zjevení


Root! Vlastně bych sem měl hodit asi celou jejich diskografii do alba Madness of the Graves! Ale opět Zjevení jsem měl na vinylu a vzhledem k českým textům jsem si ho oblíbil. I jeden z prvních coverů na bicí jsme hrál Hřbitov nebo 7 černých jezdců! :) Tohle album u mě v pokoji jelo tak často že ho znám nazpaměť. Root je pro mě veličina naší scény a patří mezi moje nej kapely!

V období základní a střední školy jsem se nejvíce zajímal o domácí scénu a desek a kapel bych tu mohl jmenovat desítky! Třeba Kryptor, Serious Music, Silent Stream of Godless Elegy, Krabathor, Hypnos, Dying Passion, Debustrol atd Ale vyhrála to prostě tahle pětka, která mi uvízla v hlavě navěky.