5 desek - Tomáš Homola

Jako dalšího lidového hudebníka :) jsem vybral Tomáše Homolu, s kterým jsem měl tu čet hrát v kapele. Zde je vidět jak různé mohou být ať už žánry či kapely ovlivňující člověka během jeho vývoje. Vše je samozřejmě dáno jeho věkem, respektive dobou v které vyrůstal. Malé představení, pro ty kdo Toma neznají...

Aktivní muzikant od roku 1981! Nestor děčínské rockové scény, který prošel řadou kapel s baskytarou v ruce a mikrofon mu také nebyl cizí. Textař a milovník rumu stál u zrodu kapely Crackers, která se postupným přejmenováním přes Projekt, Projekt 2 a STBácký prasata dopracovala k názvu Fuck Off. Dnes už legendární rocková formace vystupující sporadicky. Také byl zakládajícím členem děčínské kapely Zaraband z které vznikla první sestava Vodopaad, zde působil 15 let. Jaké desky ovlivnily jeho budoucí muzikantský život v dobách totalitního režimu?


No nazdar! Požádat mě o výběr pěti alb, která mě ovlivnila, to už žádá značnou dávku odvahy... Ale budiž. Někdo může namítnout že 5 je málo... Hodně málo... Já zastávám názor, že pokud to má být pět "zásadních" desek tak je to akorát.

Je fakt že mám hodně ulehčenou práci, hlavně tím že moje bigbeatová duše se tvarovala v letech 80., tudíž hudebním výběrem hodně omezeným, ale i přes to... Další selekci jsem si dal, že to omezím pouze na LP platně a mám vyhráno! Z mého výběru pochopíte proč psaní textů pro mě bylo možná větším potěšením, tu s více či méně velkým úspěchem. Moje drnkání tudíž ponechme stranou, protože já měl celou kariéru kliku na kytaristy, kteří tu mojí kopytnatost vždy nádherně skryly.

5. Flamengo - Kuře v hodinkách


Na tu dobu nehorázná paráda! Dost možná přelomové album v historii českého bigbeatu. Ani nevím co k tomu dodat... Prostě pecka ze, který je mi i v roce 2020 blaženě. Vzpomínky na mládí a do toho tohle LP. Na pátou pozici jsem ho umístil jen z toho důvodu, že jsem jí nikdy nevlastnil.

4. Katapult - Katapult


Energie na plný pecky, rytmika jak hovado, vynikající texty Ládi Vostárka, spousta ukradených rifů, čistá syrová záležitost ve třech lidech. Mám pocit, že pokud po mě někdo chtěl pořadí písniček, tak ho asi dám. A ruku na srdce, neexistuje snad žádný muzikant natož lidový hudebník, který by neznal, nebo aspoň jednou nehrál něco z tohoto alba.

3. Vladimír Mišík - Etc...3


Vláďa Mišík a jeho skvělá banda. Hodnotit tohle LP jakýmkoliv způsobem.. Sorry ale to by ode mě bylo něco jako rouhání. Jedině co k tomu dodám, je že se ještě do dnes divím, že to soudruzi dovolili pustit "do světa". Zaplať pánbůh...

2. Greenhorns - ´71


A jejda co tohle tady dělá? :) Pánové Tučný, Marko Hofman, Tomáš Linka a Honza Vyčítal. Jasně na tomhle jsem díky mému tátovi Karlovi vyrůstal! A vůbec se za to nestydím. Muzikanti každým coulem a co písnička to pohlazení na duši. Má to příběh, je tam i fór poetika, deprese, prostě všechno... Nevím jestli to tak zamýšleli ale paráda už od Little Big Hornu až po Oranžový Express.

1. Progres 2 - Třetí kniha džunglí


Opatrně vyjměte jedno z 2LP z obalu... Dvěma prsty položte na svůj gramec a pak už jen stačí poslouchat... poslouchat... poslouchat...