5 desek - Vojta Sedláček

V roce 2006 nastoupil do čela severočeských Secret of Darkness a do dnes zůstal posledním členem z původní plnohodnotné sestavy kapely. Jeho hlas byl zaznamenán na EP, dvě řadová alba a singl! Kapela přesunula svou základnu ze severu do Prahy a stále brázdí naší zemi! Aktivní muzikant Vojta Sedláček se rozpovídal o pěti deskách, které stojí za to!


Určit pro mne top 5 alb je obrovsky těžký a limitující. Mnohdy bych se rád rozpovídal o tom proč jsem zrovna v daném období zmíněnou hudbu poslouchal a jaké mám s tím spojené vzpomínky. Hudba je totiž pro mě společnice a vážu si k ní své zážitky a vzpomínky. A je tolik kapel i alb, o kterých bych se tak rád rozpovídal. Proto zvolím výběr svých desek vzestupně a trochu s tím odkryju své já.

Pink Floyd - The Division Bell


První album o kterém se zmíním je “ The Division Bell “ od Pink Floyd. Bylo to od PF úplně první co jsem jako malý kluk slyšel. Můj otec nám je pouštěl v autě spolu s dalšími velikány jako byli ZZ TOP, YES, GENESIS, NAZARETH atp. Celkově jsou pro mne Floydi srdcovka. Mají i lepší desky, hodně mě baví jejich raná tvorba a období okolo alb “Animals” a “Wish You Were Here”. Do konce života budu obdivovat  vize Rogera Waterse a geniální kytaru Davida Gilmoura.

Marilyn Manson - Holy Wood


Číslo dvě patří kontroverznímu  Marilynovi Mansonovi a jeho náladou nadupanýmu albu “Holy Wood” V tomhle období už jsem byl trochu starší. I ty vlasy byly delší než se mojí mámě a babičkám líbilo. Strýc mého nejlepšího kámoše nám z Ameriky posílal pecky jako SLIPKNOT, POD, DEFTONES, GODSMACK, KORN, STATIX X, LIMP BIZKIT, atp.  Prostě tehdejší špičky Nu metalu, grunge a rock metalu. Tuhle desku jsem si vybral jako zástupce všech amerických velikánů, který bych rád zmínil, žel nemůžu. Celkově mě bavila ta dynamika, vztek, rebelie a odlišnost, která z týhle hudby dělala v mých očích modlu. 

Sepultura - Chaos A.D.


To jsem ale ještě netušil, že přijde na řadu můj strýc. Mladík s blonďatou hřívou v džísce, kterýho jsem doposud vnímal prostě jako “strejdu”. “Sepulturu a Slayer, znáš zeptal se tenkrát” Bum a zrodila se ve mně nová vášeň. Byl jsem tou hudbou fascinovaný. Tou surovostí, brutalitou a poselstvím i odkazem. Tenhle moment ve mně úplně všechno změnil a nastartoval zájem o metalovou hudbu. Album “Chaos A.D.” mě nepřestává nakopávat ani dneska. Cavalerův projev je tady prostě dokonalej. Je z toho cítit bolest, nespokojenost a nasranost. Fakt mě to baví. Kupodivu další jeho projekty ani hudba Sepultury už mě nebaví. Tímhle albem v mých uších Sepultura došla vrcholu.

Dimmu Borgir  - Enthrone Darkness Triumphant


Čtyřka patří norským Dimmu Borgir a jejich kultu “Enthrone Darkness Triumphant”. Přeskočil jsem rovnou jednu éru plnou thrash a death metalu a znovu jsem se nechal unést extrémem. V black metalu jsem se našel a už to asi ve mě nechá navždycky zaryté jizvy. Ostatní ryzí či neryzí blackmetalový kapely zmiňovat nebudu. Je toho strašně moc co mě bavilo a baví do teď z vod černýho kovu. A je mi úplně jedno, jestli to je “true” nebo melodic, či snad atmo. Tuhle desku mám opravdu hodně rád. Shagrath byl tenkrát pro mě jako zpěvák velkým vzorem. Zde jsem začal chápat, že si v hudbě zakládám na atmosféře a pospolitosti. Black metal mi otevřel dveře i do úplně jiných hudebních světů přes dark ambient až po industrial a new age. Ale tolik alb po mě nechceš ( smích ).

Lynyrd Skynyrd - Gods & Guns


A tohle je pro mně nejtěžší část. Pětka! Metalovou hudbou jsem i jako muzikant natolik najedl, že jsem zabřednul snad do všech žánrů, abych si tam našel kus toho, co potřebuju. Díky ambientu jsem se nakonec našel i hodně v elektronický hudbě, ale musím utýct zpět do Ameriky za ikonou Lynyrd Skynyrd a jejich albem “ Gods & Guns” Celkově blues/rock, us country rock  a southern rock mám hodně v oblibě. Asi mi to připomíná dětství. Baví mě to! Musím říct, že jsem měl štěstí tuhle kapelu vidět na živo a byl to asi nej zážitek a jeden ze splněných snů. Naprostý přehled, odevzdanost  a zcela přirozený hudební výraz i 100% výkon. Fakt je to děsně těžký. Musel jsem toho hodně vynechat. Děkuju za zážitek a příjemnou retrospektivu sebe sama skrze hudbu!